Ile kalorii spalają dyscypliny olimpijskie?

Poradnikowy blog o zdrowym trybie życia

Ile kalorii spalają dyscypliny olimpijskie?

Sporty drużynowe, boks i pływanie wzmacniają mięśnie, poprawiają koordynację i – w porównaniu z innymi dyscyplinami – spalają najwięcej kalorii. Regularny wysiłek fizyczny dotlenia organizm, poprawia samopoczucie i likwiduje stres. Już 30 minut wysiłku fizycznego dziennie pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne i fizyczne.

Zapotrzebowanie na kalorie

Wartość energetyczna produktów żywnościowych wyrażana jest w kilokaloriach (kcal). Do utrzymania wagi na stałym poziomie dorosły mężczyzna potrzebuje w ciągu dnia około 2,5 tysiąca kcal, a dorosła kobieta około 2 tysięcy kcal. Dostarczenie do organizmu większej liczby kalorii powoduje gromadzenie się tkanki tłuszczowej i przybieranie na wadze. Najskuteczniejszym sposobem spalania kalorii jest zmniejszenie wartości energetycznej jedzonych posiłków i częstszy wysiłek fizyczny.

Sporty drużynowe – piłka ręczna, piłka nożna, koszykówka i siatkówka – spalają najwięcej kalorii, ponieważ wymagają od ćwiczącego spontanicznego zwiększania wysiłku. Skuteczność dyscyplin sportowych, które polegają na zróżnicowanej intensywności ćwiczeń, jest trzykrotnie wyższa niż ćwiczenia wykonywane w takim samym, jednostajnym tempie.

Sporty drużynowe

Sporty drużynowe – piłka ręczna, piłka nożna, koszykówka i siatkówka – spalają najwięcej kalorii, ponieważ wymagają od ćwiczącego spontanicznego zwiększania wysiłku. Skuteczność dyscyplin sportowych, które polegają na zróżnicowanej intensywności ćwiczeń, jest trzykrotnie wyższa niż ćwiczenia wykonywane w takim samym, jednostajnym tempie.

Spalanie kalorii podczas biegania

Więc ile spalamy kalorii trenując? Bieganie to jeden z najpopularniejszych sportów cardio. Dostarcza energii, wysmukla sylwetkę i angażuje mięśnie ud i łydek. Bieg wzmacnia organizm i redukuje masę ciała. Godzina biegania może spalić 800 kcal (u 80 kg mężczyzny).Trening mocno oddziałuje na aparat kostno-stawowy, powodując kontuzje i urazy, dlatego ważne, aby przed bieganiem rozgrzać mięśnie i stawy.

Spalanie kalorii podczas boksu

Boks poprawia koordynację ruchową, zwinność i elastyczność. Równomiernie rozwija wszystkie partie ciała i modeluje sylwetkę. Ciosy angażują różne partie mięśniowe, np. biceps, triceps, mięśnie rdzenia, karku i brzucha. Trening bokserski przyspiesza metabolizm i pomaga w zrzuceniu nieestetycznej „oponki” z dolnej partii brzucha. Godzinna boksu  może zredukować blisko 750 kcal u 80 kg mężczyzny – to dwukrotnie więcej niż w przypadku ćwiczeń aerobowych.

Spalanie kalorii podczas pływania

Pływanie angażuje duże partie mięśni i nie obciąża stawów. 60 minutowy trening pływania kraulem spala ok. 500 kcal, a powolne pływanie na grzbiecie blisko 300 kcal. Minimalny dzienny wysiłek fizyczny według WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zaleca osobom dorosłym co najmniej 25 minut wysiłku fizycznego dziennie. Taka aktywność może obejmować, np. spacery, taniec i jazdę rowerem. Regularny wysiłek fizyczny poprawia krążenie i zmniejsza ryzyko depresji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

37 + = 45